Stat Counter verilerine göre kasım ayında Google Chrome’un kullanım oranı Mozilla Firefox’u geçmişti. Web tarayıcılarının şu andaki kullanım oranlarını inceleyelim.

Google Chrome piyasaya çıktığı andan itibaren kullanıcı oranında, arkasında Google’ın olması ve reklamlarının da etkisiyle çok iyi bir gelişme gösterdi ve tarayıcı piyasasına hareket getirdi. En çok da, yaklaşık 4 yıl önce kullanım oranı %70’lerde olan Internet Explorer’ın kullanım oranını etkiledi. Aşağıdaki grafiği incelediğimizde Internet Explorer’ın kullanım oranının düzenli şekilde düştüğünü, Google Chrome’unkinin ise arttığını görebiliyoruz. Google Chrome aynı hızla yükselir, Internet Explorer aynı hızla düşerse çok yakında Google Chrome tarayıcı piyasasının lideri olabilir.

Google Chrome’un piyasaya çıkması az da olsa Mozilla Firefox’u da etkiledi. Kullanım oranında düşük bir pay kaybeden Firefox, sürüm numarası ve sayısında değişikliğe gitti. Mozilla Firefox’un pay kaybetmesindeki etkenlerden biri reklamının çok iyi yapılamaması olabilir ama en büyük avantajları açık kaynak kodlu yazılım destekleyicilerinin Firefox’u sevmesi, kâr amacı olan bir şirket tarafından değil vakıf ve topluluk tarafından geliştirilmesi, ve elbette eklentiler… Gelecek sürümlerde bulunacak olan yeniliklerle birlikte Firefox, kullanım oranını arttırabilir.

Opera neredeyse ne artıyor ne de azalıyor. Çok düşük kullanıcı oranına sahip (%2) Opera’nın kullanım oranı pek değişmeyecek gibi.

Opera’dan daha fazla kullanıcısı olmasına rağmen (%6,5 ) Safari’de de durum çok farklı değil. İstikrarlı bir kullanım oranına sahip.

Her ay güncellenen Stat Counter istatistiklerine şu adresten ulaşabilirsiniz: gs.statcounter.com. Ayrıca sitede başka istatistikler de bulunuyor.

Blogumda da bir süredir yayında olan “Hangi tarayıcıyı kullanıyorsunuz?” anketine katılabilirsiniz (sağda).